جزیره ای پر از دردسر | نقد و بررسی بازی Tomb Raider

بین مطالب وب سایت جستجو کنید

دانلودترینروسیو وکرک وآپدیت بازی های کامپیوتری

دانلودترینر وسیو وکرک وآپدیت بازی ها ودانلود بازی بالینک مستقیم

آراد
18:4
جمعه 18 اسفند 1391


 

پس از مدت ها بازی مورد انتظار Tomb Raider نیز منتشر شد تا همگان را با افکار و عقاید جدید لارا آشنا کند و چگونگی تبدیل شدن وی از یک باستان شناس به یک مبارز و جنگجو را برای ما آشکار می کند. بازی Tomb Raider 2013 توسط شرکت Crystal Dynamics به سبک زیبا و اکشن ساخته شد و دیروز برای فروش عرضه گردید.

قد و بررسی بازی Tomb Raider

 

نام : Tomb Raider

سازنده : Crystal Dynamics

سبک : Adventure / Action

ناشر : Square Enix

پلتفرم : PC , X-BOX 360 , PS3

تاریخ انتشار : ۵ March ( پانزدهم اسفند )

ESRB : +16

چه فیلم و چه بازی های Tomb Raider نوجه دوستداران گیم را به خود جلب کرده است. شخصیت اول Tomb Raider لارا کرافت نام دارد که همه را با ماجراجویی های خود مات و مبهوت کرده است. این را هم بگم که عنوان Uncharted محبوبیت و موفقیت خود را هرچند کم مدیون ماجراجویی های لارا کرافت و Tomb Raider می باشد.

در نسخه های قبلی لارا به گشت و گذار در منابع و معادن مختلف می پرداخت تا آثار باستانی متفاوتی را به نام خود ثبت کند. در این نسخه لارا یک باستان شناسی است که عازم یک سفر طولانی می شود تا سفر پر مخاطره خود را آغاز کند، لارا پس از وارد شدن به کشتی با نام Endurance توجه همگان را به خود جلب می کند و علاقه اش به ماجراجویی را برای مسافران کشتی بازگو می کند.

در نیمه سفر، مثلث برمودایی که در قسمتی از اقیانوس آرام کمین گرفته است برای لارا مشکل ساز می شود و Endurance غرق در دریای بی کران می شود. به نظر می رسد که لارا دیگر از بین رفته است اما وی به طور معجزه آسایی در واپسین دقایق جان سالم به در می برد و سر از جزیره گمشده ای در میاورد. پس از به هوش آمدن خود را در کنار تکه هایی از کشتی Endurance میابد.

حال لارا متوجه میشود در جزیره ای دور افتاده ای گیر افتاده است و باید راهی برای نجات جان خود و دیگر بازمانده های کشتی پیدا کند. شاید فکر کنید که لارا مهارت های زیادی را دیده است و توان دفاع از خود را در برابر بیگانگان دارد اما داستان بازی خیلی به اولین ماجراجویی لارا بر می گردد.

Roth دیگر شخصیت بازی و دوست صمیمی پدر لارا و همچنین کاپیتان کشتی می باشد که به این سفر غافل از اینکه چه اتفاقاتی قرار است روی بدهد، همراه با لارا می شود. لارا از پیشنهادی که به Roth داده است حسرت می خورد و به دنبال چاره ای برای اصلاحات اتفاقات رخ داده، می گردد.

لارا جوانی ۲۰ ساله است که به تازگی یک چالش یا بهتر بگم یک بدشانسی محض را تجربه کرده است و به دنبال راهی برای نجات جان خود می گردد. مسلما وی دوست ندارد که جوانی اش را در جزیره ای گمشده بگذارند و آرزوهای خود را که همیشه برای به دست آوردنش هرکاری می کرد را از یاد ببرد.

تمامی موجودات و انسانهای ساکن این جزیره به عنوان دشمنان لارا محسوب می شوند، پس مواظب باشید و از اسحه ها و تهجیزات دفاعی بازی به طور کامل استفاده نمایید تا مشکلی برایتان پیش نیاید.

کوه نوردی و سنگ نوردی لارا و به طور خلاصه بخش ماجراجویی در گیم پلی بازی تحصین برانگیز است علاوه بر این شما در محیط های بازی به نامه ها ودست نوشته های شخصیت های بازی دست پیدا می کنید تا از گذشته آن ها اطلاعاتی را به دست آورید. نامه با صدای صاحب نوشته تلاوت می شود که این نکته واقعا خیلی زیبا در بازی پیاده شده است.

هرگونه درگیری و نابودی دشمنان برای لارا امتیاز هایی را در پی دارد که مهارت های وی را افزایش می دهد، همچنین با هر بار حل کردن معما در جزیره امتیاز خاصی به شما تعلق می گیرد که با استفاده از آن می توانید برای آپگرید وسایل های لارا کنید.

مهم ترین اسلحه لارا برای دفاع از خود، تیر و کمان هست که در طول بازی زیاد با این وسیله سر و کار دارید. البته تنها تیر و کمان در اسلحه های لارا نقش ندارد، اسلحه های دیگری همچون Shotgun , Pistol و دیگر اسلحه های موجود در محیط بازی نیز برای لارا نقش مهمی را در نابودی دشمنان بازی می کنند.

همانند دو عنوان محبوب یوبی سافت یعنی Assassin’s Creed III و Far Cry 3 شما می توانید به یک شکارچی نیز تبدیل شوید و به شکار حیوانات در طول بازی بپردازید. البته در بازی، حیواناتی نظیر گرگ، خرس و دیگر حیوانات وحشی وجود دارند که به ناچار پس از دیده شدن می بایست با آن ها بجنگید. بعضی از مواقع تله های ناگهانی زیر پای شما ظاهر می شوند که مشکل بازی را دوچندان می کنند و شما برای عبور از تله های موجود در بازی گریز می شوید.

تمامی فصل ها در بازی در یک کلام فوق العاده بوده اند. از ماجراجویی ها در مقبره های نگ و تاریک گرفته تا بخش های چتر بازی در میان درختان سر به فلک کشیده با ریتمی تند و سریع و البته دیوانه کننده که بسیار هیجان انگیز و جذاب هست به خوبی در بازی پیاده شده است.

هوش مصنوعی دشمنان به خوبی کار شده است و نبرد با آنان کمی مشکل است. بهترین راه برای مبارزه با دشمنان به عقیده من هدشات کردن دشمنان هست، اینطوری به راحتی هرچه تمام تر می توانید مراحل بازی را رد کنید. البته همانطور که قبلا اشاره کردم، بازی دارای تله های مخفی می باشد که به مرور زمان برای شما مشکل ساز می باشند و پس از گیر افتادن شما، دشمنان به صورت گله ای به طرف لارا حمله ور می شوند که به ندرت و با مشقت زیاد می توانید دشمنان را از پیش رو محو کنید.

پشت و یا جلو لارا اگر شیءی باشد به صورت اتوماتیک کاور می گیرد و برای در امان ماندن پشت جعبه، سنگ و دیگر اشیاء موجود در بازی مخفی می شود. در این بازی شما با حرکات های خاص لارا مواجه می شوید مثلا در هنگام درگیری با دشمنان سیستم جاخالی به کمک شما میاید تا دشمنان را به راحتی بتوانید شکست دهید.

گرافیک بازی خیره کننده و طبیعی به کار آمده است و سرشار از میان پرده های سینمایی زیبا است و شاید احساس دیدن یک فیلم سینمایی در آن لحظه به شما دست بدهد. گرافیک بازی در تمامی کنسول ها به قدری زیبا هست که می توان این بازی را رقیبی برای عناوینی همچون Crysis 3 و Far Cry 3 دانست.

صدای آبشار ها و شلیک گلوله و هیاهوی پرندگان در بازی به گوش می رسد که به صورت طبیعی و پویا طراحی شده است. صداگذاری لارا به عهده Camilla Luddington بود که کارش را به خوبی انجام داد و ما در بازی صدای لارا را به عنوان یک دختر پر از احساس ترس و غم مشاهده می کنیم.

Tomb Raider تا به الان امتیازات خوبی را از سایت های معتبر گرفته است و به جرات می توانم، بگم که Tomb Raider بهترین بازی ازهمه لحاظ هست و شاید هم معدود بازی هایی بتوانند با این فرنچایز محبوب به رقابت بپردازند.

کسانی که از هر لحاظ از بازی Uncharted کم و کاستی دیده اند، Tomb Raider تجربه ای گران بها در صنعت گیم را برای شما مهیا می کند و می توان این بازی را جایگزین خوبی برای بازی Uncharted می باشد.


دانلودترینر وسیو وکرک وآپدیت بازی ها ودانلود بازی بالینک مستقیم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





:: موضوعات مرتبط: برسی بازی ها
:: برچسب‌ها: اخبار بازی Tomb Raider بازی Tomb Raider بررسی بازی Tomb Raider خبرها از بازی Tomb Raider داستان بازی Tomb Raider نقد بازی Tomb Raider گرافیک بازی Tomb Raider
باسلام خدمت گیمر های عزیزخوش اومدید به وبلاگ خودتون. من آراد هستم امیدوارم ازاین مطالب استفاده کنید ومثلا بازدن یک رمز ضد پلیس GTAحال سازنده ی بازی رو بگیریدامیدوارم از من و وبلاگم راضی باشید. شما عزیزان علاوه بر نظر دادن می توانیدبه آدرس های زیرmysteryhome.lxb.ir@gmail.com mysteryhome.loxblog.com@gmail.com ایمیل بزنید ونظرات خود را بیان کنید. با تشکر
تمام حقوق اين وب سايت متعلق به آرادمحمدی نژادتبریزی مي باشد | طراحی قالب : تم ديزاينر